Bluesky 20 Milyon Kullanıcıya Ulaştı! X’in Rakibi Bluesky’ın CEO’su Açıkladı Her Gün 1 Milyon Yeni Kullanıcı!

ABD seçimleri sona erdi ve ardından gelen etkiler devam ediyor. Elon Musk’a ait X platformunun rakibi olan Bluesky, hızla yükselişini sürdürüyor. Şirketin CEO’su Jay Graber, her gün 1 milyon yeni kullanıcı kazandıklarını duyurdu. Peki, Bluesky ne işe yarar ve neden tercih ediliyor? İşte detaylar…

ABD’nin gündemine oturan başkanlık seçimi, sosyal medyada da büyük bir yankı uyandırdı.

5 Kasım’da gerçekleşen seçim öncesi ünlülerin sosyal medya üzerinden taraflarını açıklamaları ve Elon Musk’ın X üzerinden yaptığı paylaşımlar dikkat çekti. Seçim tamamlanmış olabilir ancak sosyal medyadaki etkileri devam etmektedir!

X platformu şu anda kullanıcılarını rakibine kaptırmaktadır. İşte, X’ten kaybolan kullanıcıların yerine gelenlerin bilançosu

Bilinenlere göre, X’ten en az 115 bin kullanıcının ayrıldığı belirtilmektedir. Diğer yandan Threads ve X’in rakibi olan Bluesky, yükselişini sürdürmektedir. Bluesky, Threads’i geride bırakarak ABD ve İngiltere’de günlük web sitesi ziyaretlerinde rekor seviyede kullanıcı artışı sağlamaktadır.

Bluesky CEO’su Jay Graber, yaptığı açıklamayla yükselişlerini bir kez daha vurguladı.

Graber, son dönemde elde ettikleri verileri paylaşarak ‘Her gün yaklaşık 1 milyon yeni kullanıcı kazanıyoruz’ dedi. Platformun ABD’de günlük kullanımının %500 arttığı gözlemlendi.

Geçtiğimiz Şubat ayında halka arz edilen Bluesky, Kasım ayında 2 milyon kullanıcıya ulaşmışken şimdi bu rakam 20 milyonu aşmış durumda!

Platform daha önce Brezilya’da X’in yasaklanmasıyla kullanıcı sayısını artırmış ve 10 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Son günlerde ise bu artış günde 100 bin ve hatta bazı günlerde 1 milyon kullanıcıya ulaşmış ve Bluesky 20 milyon kullanıcıya ulaşmıştır!

Bluesky, seçimlerin yanı sıra X’teki premium sürecinden ve platformun ücretli abonelik paketlerine geçişinden de faydalanmış görünüyor.

X platformu genel olarak ücretsiz olmasına rağmen, kullanıcılar yüksek kalitede video yükleme ya da özelleştirilmiş profil gibi özelliklerden faydalanamamaktadır. Bluesky CEO’su Jay Graber ise başarısını platformun özgürlüğüyle ilişkilendirmektedir.

Peki, Bluesky Nedir?

2019 yılında Twitter bünyesinde başlayan bir araştırma girişimi olan Bluesky, başlangıçta davetiyelerle erişilebilen merkezsiz bir sosyal medya platformuydu. 2023 yılında halka açılarak Play Store ve App Store’da yerini aldı. Şu anda ‘Yeni Twitter’ olarak anılan Bluesky, Twitter’ın eski CEO’su Jack Dorsey tarafından X platformunu ‘bitirecek’ bir uygulama olarak değerlendirilmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir